top of page

Stávají se společnosti udržitelnější?


Zelena energie z větrných elektráren, zdroj: wix.com
Zelena energie z větrných elektráren, zdroj: wix.com

Statistika udržitelnosti podnikání (relevantní v roce 2023)


Když podniky berou udržitelnost vážně, nemůže to mít větší smysl. Skutečná udržitelnost podnikání znamená více než jen prodej „ekologických“ produktů a snižování emisí. Udržitelné podniky fungují účelově, takže mají obchodní modely, které oceňují sociální a environmentální dopad stejně jako finanční zisk.


Vzhledem k tomu, že firemní udržitelnost pravděpodobně nikdy nebyla důležitější než dnes, dali jsme dohromady tuto sbírku statistik o nejnovějších trendech udržitelnosti. Měly by vám poskytnout dobrou představu o důležitosti udržitelnosti v podnikání a nabídnout pohled na to, jak velký pokrok jsme dosud udělali.


Statistiky:

  • Přestože si 90 % vedoucích firem myslí, že udržitelnost je důležitá, pouze 60 % společností má strategii udržitelnosti. - Forbes

  • 67 % společností začalo používat udržitelnější materiály, jako jsou recyklované materiály a produkty s nižšími emisemi. - Deloitte

  • 66 % pracuje na zvýšení své energetické účinnosti. - Deloitte

  • 57 % také poskytuje zaměstnancům školení o změně klimatu / opatřeních v oblasti klimatu. - Deloitte

  • Více než 4500 společností po celém světě získalo od února 2022 certifikaci B Corps. (Aby se společnost mohla stát certifikovanou společností B Corp, musí splňovat nejvyšší standardy ověřené sociální a environmentální výkonnosti, veřejné transparentnosti a právní odpovědnosti a snažit se využívat sílu trhy k řešení sociálních a environmentálních problémů).- B Lab

  • Téměř jedna třetina (30 %) největších evropských společností se zavázala dosáhnout Net-Zero do roku 2050. - Accenture

  • Pokud však tyto společnosti budou pokračovat v tempu snižování emisí, kterých dosáhly v letech 2010 až 2019, cíl pro rok 2050 pravděpodobně splní pouze 9 %. - Accenture

  • Společnosti s cílem nulových čistých emisí snížily za poslední desetiletí emise v průměru o 10 %. - Accenture

  • 55 % společností omezuje po pandemii leteckou dopravu. - Deloitte

  • 49 % vyvíjí nové produkty nebo služby šetrné ke klimatu. - Deloitte

  • 46 % začalo vyžadovat, aby obchodní partneři v celém dodavatelském řetězci/hodnotovém řetězci splňovali specifická kritéria udržitelnosti. - Deloitte

  • 44 % modernizuje/přesouvá zařízení, aby byla odolnější vůči klimatickým vlivům. - Deloitte

  • Ve studii z roku 2022 zahrnující 850 společností po celém světě 80 % uvedlo, že plánují zvýšit své investice do udržitelnosti. - WeWork

  • 40 % společností začalo začleňovat otázky klimatu do lobbingu a politických darů. - Deloitte

  • 37 % z nich váže odměny vedoucích pracovníků k environmentální udržitelnosti. - Deloitte


2 zobrazení0 komentářů

コメント


bottom of page